miércoles, 29 de enero de 2025

¿Estará en Galicia la mejor hamburguesa de España 2025?

 

Concursos 


 

44 establecimientos de Galicia participan en el campeonato Best Burger Spain

Del 30 de enero al 2 de marzo, 450 participantes de toda España competirán en el concurso para elegir la Mejor Hamburguesa de España. En esta quinta edición son 44 los participantes de Galicia que con sus creaciones competirán para convertirse en la mejor hamburguesa de Galicia y, por supuesto, competirán para ser la ‘Mejor Hamburguesa de España 2025’.

Los amantes de las hamburguesas tendrán del 30 de enero al 2 de marzo, para probar las 450 hamburguesas participantes y, al igual que en anteriores ediciones, serán ellos, los propios clientes, los encargados de juzgarlas, los aspectos a valorar serán: la calidad del pan, de la carne, la combinación de ingredientes y, lo más importante, el sabor de la propuesta en su conjunto. A cambio de ofrecer su puntuación, los clientes optan a ganar un iPhone 16 si además siguen las redes sociales del campeonato (Facebook e Instagram) @campeonatodehamburguesas.

Además del jurado popular, un grupo de inspectores formado por personas vinculadas al mundo de la gastronomía, recorrerá España visitando los 450 participantes para probar todas las hamburguesas y dar sus valoraciones.

De la suma de las puntuaciones del público y los inspectores se obtendrán los finalistas, que se enfrentarán en una cata ciega que se celebrará en A Coruña el 11 de marzo, frente a un jurado profesional y, a continuación, tendrá lugar la entrega de premios en el MEGA, el Museo de Estrella Galicia.

Los participantes de la Galicia en esta quinta edición son:

ESTABLECIMIENTO


POBLACIÓN


PROVINCIA


COMUNIDAD


Carnivale Burger


A Coruña


La Coruña


Galicia


Central Park


A Coruña


La Coruña


Galicia


Hermes Journey


A Coruña


La Coruña


Galicia


La Pepita Burger Bar, A Coruña


A Coruña


La Coruña


Galicia


La Pepita Burger Bar, Marineda


A Coruña


La Coruña


Galicia


Petiscos


Bertamiráns Ames


La Coruña


Galicia


La Travesía


Betanzos


La Coruña


Galicia


Moana


Betanzos


La Coruña


Galicia


La Pepita Burger Bar, Carballo


Carballo


La Coruña


Galicia


La Central by Pepe Solla. La Custom Burger Shop


Milladoiro, Ames


La Coruña


Galicia


El Mercado


Narón


La Coruña


Galicia


Zahara


Narón


La Coruña


Galicia


O Escondido


Pedrouzo (O Pino)


La Coruña


Galicia


Cacao by Pepe Solla. Custom Burger Shop


Santiago de Compostela


La Coruña


Galicia


La Pepita Burger Bar, Santiago


Santiago de Compostela


La Coruña


Galicia


Salvaxe Gastroteca


Santiago de Compostela


La Coruña


Galicia


La Pepita Burger Bar, Lugo


Lugo


Lugo


Galicia


Luca's Grill ®


Lugo


Lugo


Galicia


Orixe do Campo


Lugo


Lugo


Galicia


O Palique


Mondoñedo


Lugo


Galicia


Garden Monforte


Monforte de Lemos


Lugo


Galicia


Pan Team Cocktail & Burger


Sarria


Lugo


Galicia


Comecamiños Street food


Ourense


Orense


Galicia


La Estación de Loman


Ourense


Orense


Galicia


La Pepita Burger Bar, Ourense


Ourense


Orense


Galicia


O Aviador Burgers


Ourense


Orense


Galicia


Argentinos Burguer


A Estrada


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Baiona


Baiona


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Burger, Cangas


Cangas


Pontevedra


Galicia


Hamburguesería Alhambra


O Porriño


Pontevedra


Galicia


Esmorga


Pontevedra


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Pontevedra


Pontevedra


Pontevedra


Galicia


Momu Facker


Pontevedra


Pontevedra


Galicia


78 Gastrobar


Redondela


Pontevedra


Galicia


Baruta Burger


Vigo


Pontevedra


Galicia


Berty´s Burger Vigo


Vigo


Pontevedra


Galicia


Caracuchos Furious Food


Vigo


Pontevedra


Galicia


Caracuchos Furious Food Vol.2


Vigo


Pontevedra


Galicia


Hamburgueseria Carletto Vigo


Vigo


Pontevedra


Galicia


La Artesata


Vigo


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Eci


Vigo


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Vialia


Vigo


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Vigo


Vigo


Pontevedra


Galicia


La Pepita Burger Bar, Vilagarcia


Vilagarcía de Arousa


Pontevedra


Galicia


Entre todos estos participantes veremos de todo, hamburguesas del montón, hamburguesas muy originales, hamburguesas de lujo, hamburguesas muy ricas, y en todas ellas mucha imaginaciòn, pues todos los concursantes se querrán lucir, por lo que os animo a participar en la degustación y a votar.

Best Burger Spain cuenta con unos patrocinadores y colaboradores de primer nivel: Patrocinadores: Estrella de Galicia y Glovo; Proveedor Oficial: Makro; Colaboradores: Juanito Baker, Europastry, Boombastic y Alsa.

Toda la información sobre el campeonato, a partir del 30 de enero a las 9:00h en www.bestburgerspain.com.

Toca participar en el concurso. A mi me van a salir las hamburguesas por las orejas de tantas que me pienso comer. 

¡¡¡Buen provecho!!!

FECHAS DESTACADAS

· Desarrollo: del 30 de enero al 2 de marzo de 2025
· Final y entrega de premios: 11 marzo de 2025 en A Coruña

 

jueves, 7 de noviembre de 2024

Etiqueta Negra, a feira do gourmet galego, prepara os fogóns para celebrar a súa oitava edición do 9 ao 11 de novembro

 Ferias y Exposiciones


  • Presentacións de produtos, degustacións, maridaxes, exhibicións de cociña en directo, catas comentadas e outras moitas actividades sucederanse durante os tres días de feira

  • Participarán un centenar de produtores, escollidos pola singularidade, orixinalidade e a maior calidade dos seus produtos


    1. Pontevedra, 29 de outubro de 2024.- Un centenar de expositores (que presentarán 20 produtos novos), máis de 90 actividades e todos os protagonistas do sector (profesionais, produtores e consumidores) reunidos nun mesmo espazo. A feira Etiqueta Negra retorna ao Recinto Feiral os días 9, 10 e 11 de novembro, para converter Pontevedra, durante tres días, no epicentro do gourmet galego.

      Viños, licores, cervexas, cafés, marmeladas, mel, galletas, tortas, doces, xeados, aceites, queixos, patés, caracois, carnes, embutidos, conservas, setas, legumes, algas, salsas e aderezos, propostas veganas... e unha infinidade de delicias escollidas pola súa singularidade, a súa orixinalidade e a súa maior calidade. Moitos deles será posible degustalos na Zona de Catas, espazo destacado que ofrecerá unha intensa programación continuada.

      TéAreeiro

      A Tetería da Deputación de Pontevedra volverá para difundir as bondades da súa marca TéAreeiro, distintivo de calidade e de produto local co que a institución provincial impulsa a produción de té verde, obtido con brotes e follas de Camellia sinensis. No seu espazo desenvolverá diferentes sesións de degustación (cunha duración de 90 minutos). A participación é gratuíta pero require inscrición previa neste espazo, xa que as prazas son limitadas.

      Tamén a Axencia Galega de Calidade Alimentaria (Agacal), da Xunta de Galicia, contará cun espazo propio onde se desenvolverá un variado programa de actividades que inclúe tamén un showcooking con degustación incluída o domingo pola mañá no Anfiteatro.

      Referentes da gastronomía

      Grandes referentes da gastronomía daranse cita na oitava edición de Etiqueta Negra para mostrar as infinitas posibilidades gastronómicas dos produtos galegos. Así, dúas chefs acenderán os fogóns da cociña do Anfiteatro a tarde do sábado: Mar Orosa, do restaurante ribadense El Oviedo (ás 17.00 h), e Lydia del Olmo, do restaurante ourensán Ceibe, galardoado cunha Estrela Michelín (ás 18.30 h). Mar e Lydia defenden o uso de produtos de proximidade e de tempada, reinterpretando a cociña tradicional con técnicas innovadoras, sen perder a elegancia e o toque de modernidade que caracteriza as súas propostas

      Javier Olleros, grazas á Misión Biolóxica de Galicia, desenvolverá o domingo ás 17.00 h o showcooking “Ciencia, sementes e cociña”, para reivindicar o valor dos cultivos autóctonos e do seu uso en restauración de alta gama. O chef e propietario do restaurante Culler de Pau, distinguido con dúas Estrelas Michelín e unha Verde, elaborará tres pratos: un con avea moura, outro con nabiza e o último con flores e plantas da horta como ingredientes principais, combinando os sabores tradicionais galegos cun enfoque innovador. E tamén o domingo ás 18.30 h, o chef pasteleiro Manuel Garea realizará un espectáculo de cociña en directo de alta repostaría.

      Ademais, o sábado 9 ás 13:00 h, terá lugar un showcooking con degustación –patrocinado por Autóctonas Gourmet (Gandaría O Agro e CienPorCel)– no que o chef Alberto Fernández González, do restaurante Pallabarro, poñerá en valor os produtos de quilómetro cero, o traballo de pequenos gandeiros locais e as razas autóctonas, resaltando a súa importancia na gastronomía e na sustentabilidade da rexión.

      Como cada ano, na mañá do luns 11, o CIFP Carlos Oroza e o Obradoiro de Emprego Hostalería do Salnés XV volverán sorprender coas súas propostas deseñadas especificamente para Etiqueta Negra. O alumnado do centro pontevedrés renderá unha pequena homenaxe ao saber facer dos panadeiros e panadeiras de Galicia. “Tradición e innovación en cada miga” é o título da exhibición que levarán a cabo, utilizando fariñas autóctonas como a de millo corvo e a través de elaboracións tradicionais galegas como a empanada ou o torta de roxóns.

      Ao remate, baixo a dirección de Carmen Germade, Paco Caneda e Pili Amoedo, os estudantes de cociña e restaurante-bar do Obradoiro promovido pola Mancomunidade do Salnés tomarán o relevo co showcooking “Hostalería con Etiqueta”, no que prepararán e servirán tres elaboracións (ravioli de boletus, taco de carne e cremoso de arroz de leite) e un cóctel de autor.

      Espazo Etiqueta

      O Espazo Etiqueta volve nesta edición para acoller diversas actividades de formación como “Hora de amasar, a empanada de xoubas de Ces”, con Inés Cameselle, cuarta xeración do restaurante familiar Casa Ces (que será o sábado pola tarde); a masterclass de albóndegas chinesas perla ao vapor, coa cociñeira e formadora Lili Wo (domingo pola tarde); ou a de macarons petit fours, coa formadora e chef reposteira Valeria Kham Suskó, para aprender a crear mini postres orixinais para a mesa do Nadal (tamén o domingo pola tarde). A participación nestes tres talleres require inscrición e pago previos en etiquetanegragourmet.com.

      Neste espazo celebraranse ademais diferentes catas comentadas, que precisan un maior tempo de preparación, como por exemplo, unha de Requeixo de As Neves da man do chef Fran Sotelino, outra de tortillas de millo nixtamalizado de Tierra de Alebrijes, ou a de diferentes carnes de razas autóctonas da man de Granxa Aeiroá, Gandaría Balín e Montes de Boado, un conxunto de produtores unidos baixo o selo de calidade 100% raza autóctona.

      Outras actividades

      Estrella Galicia desenvolverá o luns 11 unha serie de actividades divulgativas sobre os seus produtos. Os viños das cinco denominacións de orixe galegas serán os protagonistas na cata “Un paseo por Galicia”, que terá lugar ás 13.15 h. Xa pola tarde, ás 18:15 h, levarase a cabo unha cata comentada da man de Carlos Ávila, responsable de Cultura de Cervexa de Hijos de Rivera. Os asistentes terán a oportunidade de descubrir e gozar de Lupia, a nova creación cervexeira da marca, con lúpulo 100% galego.

      Por outra banda, ás 17.00 h no Anfiteatro, desenvolverase a degustación-maridaxe “Miga by 1906”. Adrián Felípez, chef e propietario do restaurante coruñés Miga, presentará catro elaboracións que serán construídas seguindo unha maridaxe con Cervexas 1906, toda unha experiencia única de sabores e harmonía entre cociña e cervexa.

      Encontros profesionais

      Etiqueta Negra será unha gran plataforma de negocio e de encontro entre profesionais do sector gastronómico. Ao longo das tres xornadas desenvolveranse numerosos Encontros Profesionais entre os expositores participantes con exportadores, distribuidores, tendas, restauradores, etc. como apoio ao acceso a novos mercados e á expansión dos seus negocios.

      Asemade, un ano máis, persoal do ICEX visitará a feira co obxectivo de informar os produtores sobre os servizos que ofrece a entidade pública para axudar á internacionalización das PEMES galegas.

      Visitas de estudantes

      Na xornada do luns, Etiqueta Negra recibirá máis de 1.000 estudantes de centros de formación profesional de toda Galicia, futuros profesionais do sector, para coñecer de primeira man as novidades do gourmet galego. O alumnado que asistirá á feira procede de graos medios e superiores de cociña, panadaría, nutrición e dietética, vinicultura, ciclos de panadaría e pastelaría así como comercio internacional e industria alimentaria, entre outros. Pontevedra, Vigo, Santiago de Compostela, Vilagarcía de Arousa, Cambados, Marín, Redondela, Tui, A Pobra do Caramiñal ou As Neves son algúns dos seus lugares de procedencia.

      Horario ininterrompido

      Impulsada polo Concello de Pontevedra, Etiqueta Negra conta co apoio de Estrella Galicia como patrocinador principal, ademais de Cabreiroá (como auga oficial), a Axencia Galega da Calidade Alimentaria da Xunta de Galicia, as deputacións de Pontevedra e A Coruña, a Mancomunidade do Salnés, Froiz e Gadis. Así mesmo, colaboran nesta sétima edición o CIFP Carlos Oroza, Gráficas Anduriña, Efímera Espacios Temporales e Labauh Factory.

      A feira do gourmet galego permanecerá aberta, en horario ininterrompido, o sábado e o domingo de 11.00 a 21.00 h e o luns, de 11.00 a 20.00 h. Para aquelas persoas que desexen pasar todo o día descubrindo sabores, exquisiteces e rarezas, haberá unha zona de comida e foodtrucks con interesantes propostas sobre rodas. A entrada custa 3 euros por día pero tamén se pode mercar un abono para os tres días ao prezo de 5 euros.


jueves, 24 de octubre de 2024

¿Por que el precio del café ha subido tanto?, ¿Y quien se queda con el valor añadido?

Caficultura


Comprar café en cereza en lugar de pergamino es generalmente mucho más barato para comerciantes y tostadores. Dado el constante aumento de los precios del café, esta práctica podría generalizarse.

El 24 de agosto de 2024, Forbes informaba de que los futuros del Robusta en Londres, la referencia mundial de los precios, alcanzaron la cifra récord de US $4971/tonelada. Por su parte, los futuros del Arábica en Nueva York alcanzaron los US $2,49/lb, prácticamente su nivel más alto en décadas.


A medida que los precios han ido subiendo en los últimos años, algunos comerciantes y tostadores han abogado por que los productores vendan el café en cereza, argumentando las dificultades asociadas al procesamiento. Es una estrategia para ahorrar costos. Al comprar cerezas, los comerciantes pueden reducir sus gastos, ya que los productores tienen menos poder de negociación en esta fase de la producción. Además, las economías de escala que se consiguen procesando mayores volúmenes pueden reducir aún más los costos, lo que beneficia a comerciantes y tostadores al ofrecerles precios más bajos.


Se plantea entonces la pregunta de si comprar café en cereza es más bien una cuestión de facilitar la vida a los agricultores o de aprovecharse de su falta de infraestructura y recursos a costa de mantener los márgenes. La respuesta es que comprar café en cereza suele perjudicar a los productores, lo que genera varios problemas a largo plazo.

Además, la instalación aislada y hermética de operadores comerciales globales en países productores trae consigo evidentes desproporciones que distorsionan aún más las relaciones económicas en el complejo mercado local de aprovisionamiento de café como materia prima.


Cuando los productores transforman sus cerezas en pergamino añaden valor con su trabajo y sus habilidades, lo que les permite obtener precios más altos, especialmente por el café de mayor calidad. La venta en cereza, sin embargo, transfiere este valor añadido a los que lo procesan, quienes no suelen verse incentivados a compartirlo con los agricultores. No es casualidad que los caficultores más pobres sean a menudo los que venden en cereza.

Al no adquirir los conocimientos necesarios para procesar su propio café, los productores no tienen la capacidad de mejorar la calidad y transmitir sus conocimientos a las generaciones más jóvenes. Además, vender un producto indiferenciado hace que su valor se determine una vez sale de las manos de los agricultores, con lo que pierden la oportunidad de conseguir precios más altos.


Los comerciantes corren el riesgo de “mercantilizar” los cafés especiales. Es más difícil mantener la trazabilidad cuando los cafés se procesan en un beneficiadero centralizado y hay más riesgo de que entren en la cadena de suministro cafés de menor calidad, ya que se mezclan diferentes lotes.

Cuando una empresa se instala en origen, lo recomendable sería tener operaciones en cada parte de la cadena de valor en la que se trabaja. Esto es importante para tener un entendimiento básico de las necesidades de cada involucrado. Sobre todo, para entender la cultura y las situaciones específicas que determinan la operación en la región.


Comprar en cereza es generalmente más barato, por lo que puede ser una forma eficaz de mitigar momentáneamente los altos precios del café, pero a largo plazo no añade valor. Para comerciantes y tostadores es más conveniente asegurar los precios con antelación, de modo que puedan gestionar las existencias con mayor eficacia.


En algunos países productores, sin embargo, parece existir la posibilidad de que los productores retengan valor vendiendo en cereza. Siempre habrá un riesgo, pero si disponen de la capacidad necesaria, esto podría ayudar a estandarizar la calidad del café.


Fuente: Perfect Daily Grind

martes, 24 de septiembre de 2024

El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación regula los contratos de compraventa de uva y vino

Luisondome


El Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación ha promulgado sendas órdenes que homologan los contratos tipo de compraventa de uva destinada a su transformación en vino (APA/786/2024, de 12 de julio) y de vino (APA/787/2024, de 12 julio) para las próximas tres campañas (2024/2025, 2025/2026 y 2026/2027). Ambas órdenes están publicadas en el Boletín Oficial del Estado (BOE) el sábado 27 de julio. Los enlaces están al final del artículo.

La homologación de estos contratos tipo, que entraron en vigor el 1 de agosto, se realiza a propuesta de la Organización Interprofesional del Vino de España (OIVE) y será aplicable en todo el territorio nacional. El objetivo de estos modelos de contratos, de uso voluntario, es mejorar el funcionamiento, la estabilidad y la transparencia de la cadena de valor del sector vitivinícola.

Estos contratos se han homologado de acuerdo con el régimen establecido en la ley reguladora de los contratos tipo de productos alimentarios (Ley 2/2000, de 7 de enero) y su contenido se ajusta a lo dispuesto en la normativa sobre medidas para mejorar el funcionamiento de la cadena alimentaria (artículo 9 de la Ley 12/2013, de 2 de agosto).

Entre otras cláusulas, los contratos tipo establecen el objeto, el precio, la forma y condiciones de pago y entrega, la calidad, la trazabilidad, la duración y prórroga, y los mecanismos para resolver controversias. Los operadores podrán acordar la vigencia del contrato para varias campañas, promover así la adopción de contratos plurianuales y favorecer la estabilidad necesaria en el sector vitivinícola.

Además, se ha establecido un sistema de resolución de conflictos mediante un procedimiento de conciliación y vista previa ofrecido por OIVE.

Las órdenes están disponibles en los siguientes enlaces:

https://boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2024-15563
https://boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2024-15564